F1 - LCR F2 - LCR News LCR-History History Sidecars Road Sidecar Video Links LCR TEAM Contact
Home News

News


Sitemap Imprint Contact


Motorrad-Grand-Prix Macau 2018: Hickman überlegen auf Pole-Position

BMW-Fahrer Peter Hickman wurde seiner Favoritenrolle gerecht und erzielte im zweiten Qualifying zum Macau-Grand-Prix der Motorräder eine neue Bestzeit

Motorrad-Grand-Prix Macau 2018: Peter Hickman dominiert Qualifying

Der zweimalige Macau-Sieger Peter Hickman hat im ersten Qualifying zum diesjährigen Motorrad-Grand-Prix die provisorische Pole-Position eingefahren

MotoE 2019: Übersicht der Fahrer und Teams im neuen Weltcup

Welche Teams und Fahrer sind in der ersten MotoE-Saison mit dabei? Wie sieht der Rennkalender aus? Wir beantworten die wichtigsten Fragen zum neuen Weltcup

Vorschau: Motorrad-Action im Leitplankenkanal von Macao

TT-Legende John McGuinness gibt sein Renncomeback - Rekordsieger Michael Rutter mit MotoGP-Ableger von Honda - Auch Horst Saiger und Didier Grams in Macao

Comeback mit 45 Jahren: Sete Gibernau fährt 2019 MotoE

Mit 45 Jahren beendet der zweimalige MotoGP-Vizeweltmeister seinen Ruhestand - Sete Gibernau wird 2019 für das Team von Sito Pons MotoE fahren

B-Probe positiv: Dopingsünder Anthony West droht das Ende seiner Karriere

Seit Mitte September ist Dopingsünder Anthony West gesperrt - Nach dem Ergebnis der B-Probe gibt es wenig Hoffnung, dass der Australier noch einmal fahren darf

Randy Krummenacher: Auch 2019 in der Supersport-WM mit Yamaha

Nach der vielversprechenden Saison 2018 bleibt der Schweizer dem Team und Yamaha treu - Die Entscheidung des CAS kann er nach wie vor nicht verstehen

Neues Format: 70 Fahrer in der Supersport-300-WM!

Die kleinste Klasse im WSBK-Paddock erhält in ihrer dritten Saison ein neues Format und wird erstmals auch außerhalb von Europa stattfinden

Supersport-WM: Thomas Gradinger zeigt beeindruckende Entwicklung

Starke Leistung: Der Rookie aus Österreich schrammt beim WSSP-Saisonfinale in Katar hauchdünn am Podium vorbei und beendet die Saison als WM-Siebter

Herzschlag-Finale der Supersport-WM: Sandro Cortese holt den WM-Titel

Sandro Cortese setzt sich beim Titel-Showdown gegen Jules Cluzel durch und holt seinen zweiten WM-Titel - Lucas Mahias gewinnt das Saisonfinale


News

Dienstag, 18. Dezember 2007 - 11:23 Uhr
Sidecar testing days Cartagena

From 10.December-12.December 2007 the official Superside tyre supplier Malcolm Haisell organized for the 6th time the sidecar testing days in Cartagena ( Spain ). Held in brilliant weather: 22° C, blue sky - only a little windy.
Tim Reeves flew in to Spain straight from the BBC sports-awards where the 3times worldchampion received the honour “Sports personality of the year in the BBC” (South East region) . He and Patrick Farrance also won the team award.
In Spain Reeves/Farrance tested their new LCR-F2-sidecar and managed a very good time (1.44). During the three days he tried many tyre combinations until he felt the machine was handling to his liking.
The main talking point must be that Delannoy/Cluze managed a 1.36.1 which is now the fastest official motorcycle laptime in Cartagena as the lap record was by a 250cc (Solo) at 1.36.4. So this is quite outstanding.
Special guest in Cartegna was 10times Worldchampion Steve Webster who went out on the LCR F2. It was his first time on a bike for 3 years and it was obviously to see that he enjoyed it. Down there mainly to help out with the F2 machine of Reeves, testing engines and getting it up to speed, apart from that he seemed to be enjoying every minute of his time in Cartagena.
Tony Green enjoyed trouble free days, and managed a lot of laps, tested a new race tuned Honda engine.
Andy Percy alternated between Pete Hill and Spuddly Swift covering no less than 260miles of track time
Guy Horner put his brother into his sidecar to get him up to speed with the possibility of doing the world championships with him in 2008.
Craig Chaplow and his new passenger also were happy with how things went.
Mike Roscher who had 2 ECU’s go down which has finished his test, as no other parts being available.
Alfons Steffes covered what seemed to be hundreds of laps with a new Dutch passenger also looking good. Walter Rollin (Switzerland) was getting faster from day to day.
Many taxi rides were being taken during the last afternoon, and some drivers tried out other people’s bikes. Scot Lawrie hardly left the track over the 3 days and must have increased his chances of gaining good positions in the English races during 2008.
Superside manager Bernd Schwan was in Cartagena: “Testing conditions were excellent. We all have to thank Malcolm Haisell for his very good work. “

Anmelden