F1 - LCR F2 - LCR News LCR-History History Sidecars Road Sidecar Video Links LCR TEAM Contact
Home News

News


Sitemap Imprint Contact


Kontroverse Reaktion: Anthony West attackiert die FIM nach Doping-Vorwurf

Anthony West bekommt nach der positiven Doping-Probe die Laborwerte nicht ausgehändigt und greift die FIM an: "Sie spielen mit meinem Leben"

MotoE 2019: Jesko Raffin fährt für Intact

Das Intact-Team schickt Jesko Raffin bei den fünf MotoE-Weltcup-Läufen an den Start - Im November testet der Schweizer erstmals die Energica-Einheitsmaschine

Supersport-WM: Sandro Cortese baut Führung trotz Crash aus

Sandro Cortese crasht in Portimao, baut seine WM-Führung aber trotzdem aus, weil bei dem Unfall auch sein Rivale stürzt - Mehrere Piloten noch mit Titelchancen

Goubert: "Eines Tages" kommen die Hersteller in die MotoE

MotoE-Weltcup-Chef Nicolas Goubert rechnet damit, dass die MotoE einen Wandel wie die Formel E durchlaufen könnte - Kommt irgendwann der Herstellerboom?

"Kein Energiesparen": MotoE will richtiges Racing bieten

Nicolas Goubert verspricht für die MotoE spannende Rennen und Zweikämpfe bis zum Schluss - Die Fahrer sollen auf keinen Fall Energiesparen müssen

Nach MotoGP-Absage: Silverstone nutzt nur kleine Anbindung

Die Streckenbetreiber in Silverstone gehen nach der MotoGP-Absage auf Nummer sicher: Für die britische Superbike-Meisterschaft wird die Strecke stark verkürzt

Stefan Pierer hält fest: MotoE ist nichts für KTM

KTM-Boss Stefan Pierer hält nichts von Elektrorennserien und glaubt, dass der Verbrennungsmotor die nächsten 20 Jahre im Überlandverkehr nicht ersetzt wird

MotoE-Weltcup 2019: Neues Team, so schnell wie Moto3?

Die MotoE so schnell wie die Moto3? Cup-Chef Nicolas Goubert ist zuversichtlich - Außerdem wurde mit SIC ein neues Team für die Premierensaison bestätigt

Roger Lee Hayden kündigt Ende seiner Karriere an

Der jüngste der bekannten Hayden-Brüder hängt seinen Helm am Saisonende an den Nagel - Die Entscheidung fiel nach 20 Jahren Rennsport nicht leicht

EWC-Kalender: Neues 8-Stunden-Rennen in Sepang geplant

Für die Langstreckensaison 2018/19 sind wieder fünf bekannte Motorradrennen geplant - Im Dezember 2019 kommt ein neues Rennen in Malaysia hinzu


News

Dienstag, 18. Dezember 2007 - 11:23 Uhr
Sidecar testing days Cartagena

From 10.December-12.December 2007 the official Superside tyre supplier Malcolm Haisell organized for the 6th time the sidecar testing days in Cartagena ( Spain ). Held in brilliant weather: 22° C, blue sky - only a little windy.
Tim Reeves flew in to Spain straight from the BBC sports-awards where the 3times worldchampion received the honour “Sports personality of the year in the BBC” (South East region) . He and Patrick Farrance also won the team award.
In Spain Reeves/Farrance tested their new LCR-F2-sidecar and managed a very good time (1.44). During the three days he tried many tyre combinations until he felt the machine was handling to his liking.
The main talking point must be that Delannoy/Cluze managed a 1.36.1 which is now the fastest official motorcycle laptime in Cartagena as the lap record was by a 250cc (Solo) at 1.36.4. So this is quite outstanding.
Special guest in Cartegna was 10times Worldchampion Steve Webster who went out on the LCR F2. It was his first time on a bike for 3 years and it was obviously to see that he enjoyed it. Down there mainly to help out with the F2 machine of Reeves, testing engines and getting it up to speed, apart from that he seemed to be enjoying every minute of his time in Cartagena.
Tony Green enjoyed trouble free days, and managed a lot of laps, tested a new race tuned Honda engine.
Andy Percy alternated between Pete Hill and Spuddly Swift covering no less than 260miles of track time
Guy Horner put his brother into his sidecar to get him up to speed with the possibility of doing the world championships with him in 2008.
Craig Chaplow and his new passenger also were happy with how things went.
Mike Roscher who had 2 ECU’s go down which has finished his test, as no other parts being available.
Alfons Steffes covered what seemed to be hundreds of laps with a new Dutch passenger also looking good. Walter Rollin (Switzerland) was getting faster from day to day.
Many taxi rides were being taken during the last afternoon, and some drivers tried out other people’s bikes. Scot Lawrie hardly left the track over the 3 days and must have increased his chances of gaining good positions in the English races during 2008.
Superside manager Bernd Schwan was in Cartagena: “Testing conditions were excellent. We all have to thank Malcolm Haisell for his very good work. “

Anmelden